مصرف بهینه آب
راه های حفاظت و بهره برداری از منابع آب برای رسیدن به توسعه و ترقی کشور : چگونه می توانیم از آب های ایران،بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟ در این وبلاگ تلاش شده است تا شما عزیزان را با راهکارهای نگهداری و استفاده بهتر از آب آشنا سازد.

نتیجه گیری 46 راه برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب چند راهکار برای هدر نرفتن آب دهه فجر مبارک راه های صرفه جویی آب در منازل راه های استفاده بهینه از آب در مصرف آب صرفه جویی کنیم هدر رفتن آب در ایران بحران آب در ایران چشم انداز منابع آب در ایران؛خطر نزدیک است بحران کم آبی و تأثیرآن در جهان مصرف بهینه آب


چشم انداز منابع آب در ایران؛خطر نزدیک است

آب مایه حیات است و زندگی تمام جانداران به آن بستگی دارد با این‌حال ارزش واقعی آن شاید برای برخی افراد و حتی مسئولان هنوز مشخص نیست. 75 درصد سطح زمین را آب فراگرفته است اما 98 درصد این آب‌ها شور است و بیشتر آب‌های شیرین روی زمین یخ زده است. انسان و بسیاری از موجودات زنده تنها توانایی استفاده از کمتر از یک درصد این آب‌ها را دارند. از سوی دیگر میزان آب تولید شده در طبیعت تقریباً ثابت است اما جمعیت مصرف کننده آب روز به روز افزایش می‌یابد. با این وضعیت بی‌شک یکی از بزرگترین مشکلات انسان در آینده مشکل آب خواهد بود. 


به گفته کارشناسان با وجود قابل استفاده بودن تنها یک درصد از کل آب‌های زمین مشکل کم آبی در بسیاری از مواقع به مقدار آب مربوط نمی‌شود، بلکه سوءمدیریت سیاست گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان و همچنین استفاده نادرست بهره‌برداران، بحران آب را ایجاد می‌کند. 



:: موضوعات مرتبط: منابع آب در ایران، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 20 آذر 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مصرف بهینه آب مي باشد.